fredag 19. september 2008

Datateknikk

Når eg fyst va i gang me å syta litt over fagene eg har i år, så kan eg like så godt ta datateknikken med det sama.

Datateknikken forelesnings messig e egentlig ganske greie, læreren har den tørraste humoren eg nogen gang har opplevd, men siden eg går et fag som petroleum så e det vell isje aent å forventa at eg ska bli lika tørre! MEN, der kom det stora mennet, me har fått utlevert nogen lab oppgaver så me må ha bestått på. og i dag tenkte eg at eg sko ver kjempe flinke å faktisk begynna litt på den oppgaven. fyst sko eg laste ned noge java drid, så ettepå lasta ned et program som hette eclipse. eg hate sånn i utgangspunktet å laste ned ting på pcen min, for som regel så bare ligge det der, og eg bruke det aldri! men når eg fyst va så godt i gang så lasta eg det ned, tenkte at dette blir ein fryd, og alt starta som det sko, plutselig va heile programmet eg sko bruka angrepet av nogen røde firkanta me kryss i... "hmm, dette kan vel umulig ver bra" tenkte eg, og leste litt gjennom bruksanvisningen me har fått, der sto det noge om det, å eg e flinke å finne fram t rett plass. men ka fillen ska eg gjør når det isje går ann å forandre den eine størrelsen t 5, maksverdi e 1,6!!

møkka greier, mista heile motivasjonen, så eg starta heller på ein aen litt kjekkare oppgave, type "lag et budsjett i exel!" det klare eg joo! ;)

adios

Ingen kommentarer: