tirsdag 5. oktober 2010

syk

Vell, da var en til uke gått. Denne uken har jeg tilbrakt i sengen med å være syk, noe som kanskje hørres veldig deiligt ut for noen (ligge i sengen delen) men det har faktisk ikke vært kjekt i det hele tatt. Har sovet, spist litt og sovet igjen. Måtte dra t legen å få sykemelding slik at jeg kunne være borte fra jobben, etter 2 dager var jeg fremdels ikke bedre så da sendte de meg på sykehuset. De var veldig redde for at jeg skulle ha fått dengue eller fugleinfluensa så de ville være på den sikre siden, heldigvis så har jeg ingen av delene, men faktisk bihulebetennelse som de skal prøve å spyle ut med antibiotika. Nå ligger jeg her helt alene, i et fremmed land og det jeg vil mest av alt er å reise hjem til Norge og være sammen med Andreas. Klarer ikke helt å tenke på noe annet enn at "jeg vil hjem". Verste er at med bihulebetennelse så kan jeg ikke engang sette meg på et fly hjem selv om det er det eneste jeg har kjempe lyst til akkurat nå. Forstår ikke helt hva jeg har begitt meg ut på, og når du har mange dager å tenke på så blir det ikke akkurat bedre. Skulle ønske jeg lå hjemme i min egen seng, og at dette bare var et mareritt. For det føles virkelig litt ut som det. Har aldri noen gang følt meg så alene som jeg gjør akkurat nå.




Jeg prøvde å laste opp endel bilder fra bryllupet jeg var i, men det tok så lang tid at jeg la det fra meg, ska prøve å få gjort det når jeg en eller annen dag kommer meg på kontoret igjen. Men over er hvertfall et bilde av meg og Ejaan under Hari Raya åpent hus.

2 kommentarer:

Fru N sa...

Uff, stakkars deg! Trøsten får være at det "bare" er bihulebetennelse! Vi var faktisk på legevakten med lillemor i dag, hun har også bihulebetennelse. Jeg hadde det også for 2 uker siden. Det går nok fort over :) God bedring!
Klem fra Ingunn

Unknown sa...

Hei Henriette!
Har sett etter deg paa Kaammjunikeitern i det siste.
Hoeres ikke noe kjekt ut aa ligge i ei sykeseng sann som det der. Godt aa hoere det ikke var noe mer alvorlig enn bihulebetennelse, selv om det er dritt nok. Haaper du blir fort bra, og fort glad igjen!

Haaper ogsaa du holder ut til du er tilbake i god form igjen saa du kan tenke rolig gjennom om du vil droppe schlum-karrieren. Jeg er rimelig sikker paa at du finner en veldig god jobb hjemme ogsaa saa det er ikke noe problem for den del. Samtidig tror jeg du kan trives veldig godt som feltingenioer.
Hvis det kan hjelpe paa humoeret saa foreslaar jeg at du bruker neste loenna paa shopping! ;))
Du kan og tenke paa at det sannsynligvis blir noen uker field break i vaares, pluss at du ila et aar fort faar omtrent 40 feriedager du kan ta ut i tillegg.

Et tips mot bihulebetennelsen som jeg kommer paa i farta er aa skylle nesen med lunken saltvannsopploesning vha et "nesehorn" eller Neti Pot. Det har jeg brukt en del selv. Det er ikke ubehagelig aa skylle og det funker veldig bra. Ganske sikker paa at du faar kjoept det paa apoteket i Malaysia og. Jeg har drevet aa anbefalt vennene mine aa kjoepe det helt siden jeg oppdaget det selv for et halvaar siden:)

Du maa bli bra igjen Henriette! Og det er ingen skam aa snu nesen hjemover om du bestemmer deg for det. Du er ei toeff dame uansett, og vi vil aller mest se deg sprudlende og lykkelig!

God bedring!
-Oddleif