tirsdag 21. september 2010

Skummelt....

Det har vaert noen skikkelig rare dager de siste dagene. Room maten min har nettopp kommet tilbake fra ferie, saa vi tilbrakte lordagen paa window shopping i Kuantan, meget hyggelig.

Men la meg komme tilbake til det som er litt skummelt, jeg, Ejaan (roommaten min), Andrey (Russisk tester), Paul (australsk tester) og hans kjaereste fra filipinene dro for aa spise middag. De bor rett ned i gaten fra oss, paa veien hjem la Ejann merke til at det var noen motorsyklister som fulgte etter oss. Saa ikke nok med det saa snudde de flere ganger foran huset vaart og bare kjorte fram og tilbake. Rett over gaten fra huset vaart er det en basketball bane, ca. kl 7 i gaar var det en paa jobben (adzelan) som saa at det var to mannfolk/gutter utenfor aa loket rundt huset vaart. Hva de gjorde der er fremdeles usikkert. Men uansett saa hadde vi egentlig ikke tenkt aa gjore noe med saken men fortalte det til en kollega paa jobben. Hun sa at vi MAATTE si ifra om det. Saa jeg og Ejaan satt oss ned aa skrev en email til Manageren og QHSE folkene paa jobben. Da ble det seriost fart paa sakene. I natt hadde vi en enslig security guard uten for huset vaart og i dag maa vi flytte til et hotell til de har funnet en losning paa security trusselen..

Det som gaar gjennom hodet mitt er at jeg har tilbrakt saa mange kvelder alene, jeg har vandret rundt i Kemaman (noe som jeg trodde var relativt trygt) men har faat meg en skikkelig laerepenge. Vil vell egentlig si at jeg stoler ganske mye paa folk, jeg er ikke akkurat naiv men lever av prinsippet at ingenting er gale for det motsatte er bevist..

menmen, saa det har vaert litt action de siste dagene.

Saa til noe litt kjekkere, som dere vet har jeg vaert mye i yarden de siste dagene. Jeg laerer utrolig mye bare av aa observere guttene og saa er det kjempe interessant. Det er helt sykt varmt her nede, tror nok det har vert opp mot 35 varmegrader aa vi jobber ute i kjeledress, jeg har seriost aldri svettet saa mye i mitt liv uten aa vaere i fysisk aktivitet!! crazy!! :)

det var vel alt for denne gang, jeg har ikke mer batteri paa kameraet men lover mange bilder etterhvert.! saa vil jeg onske mitt kjaere soskenbarn gratulere med dagen i gaar!
------------------------------------------------------------------------------------------------
ENGLISH VERSION
------------------------------------------------------------------------------------------------
There have been some really weird days in the last days. My roommate has just come back from vacation, so we spent Saturday doing window shopping in Kuantan, very nice.

But allow me to get back to what's scary, I, Ejaan (room mate), Andrey (Russia testing guy), Paul (Australia testing), and his girlfriend from the Philippines headed for dinner. They live right down the street from us on the way home, Ejann noticed that there were some bikers that came after us. what is worse they turned several times in front of our house and just drove back and forth. Just across the street from our house there is a basketball court, at 7 pm yesterday, there was one of our coalleges at work (adzelan) who saw that there were two men / boys outside our house and snoked around. What they did there is still uncertain.

But anyway we had not really intended to do anything about the matter but told it to a colleague at work. She said we had to tell about it. So me and Ejaan sat down and wrote an email to the QHSE Manager and the people on the job. Then things seriously speed up.

Tonight we had a lonesome security guard as for our house and now we must move to a hotel until they have found a solution to the security threat ..What goes through my head is that I have spent so many nights alone, I have walked around in Kemaman (which I thought was relatively safe) but i leared a decent lesson. I will say i trust most people I'm not naive but live by the principle that nothing is wrong for the opposite is proven ..menmen, so it has been some action in recent days.

So, back to something more happy, as you know, I have been a lot of yards in the last days. I am learning a lot just by observing the boys and then it is very interesting. It is absolutely crazy hot down here, think it is up to 35 degrees and we work outside in overalls, I've seriously never sweated so much in my life without being in physical activity! crazy! :)

it was probably all for now, I have no more battery in the camera but promise lots of pictures soon.! then I wish my dear cousin happy birthday yesterday!

4 kommentarer:

Goats City sa...

magiske setning:

"prinsippet at ingenting er gale for det motsatte er bevist"

Me må nok setta OBÅ på flyet ner + vår security vakt Jacobs + hans dverghund Banjo te å ordna opp!

Trine sa...

Hei Henriette!
Hørtes skummelt ud ja. Off! Du æ tøffe! Lige å fylla mæ på kæ du skrive! Take care :)

Henriette og Andreas sa...

kjekt at der e saa mange som fylle me>
goats: Ja, tror eg maa leia de, blir jo snart rike (naar den fyste paychecken komme)

Trine: va ganske skummelt, men e ok naa, har faat svommebasseng paa hotellet saa faar trent litt hvertfall! :) isje saa gale at det isje e godt for noge! hehe..

Mona sa...

Pass på deg sjøl vennen!!!