mandag 23. august 2010

ABU DHABI!

Jeg kom meg trygt frem til Abu Dhabi etter en lang flytur, fikk helt sjokk når jeg kom frem for det var skikkelig varmt ute mens inne er det IS kaldt. Jeg var skikkelig emotional hele dagen og når jeg kom frem til hotellet kjente jeg at det ble litt mye for meg, så jeg la meg ned på sengen og syntes synd på meg selv. I tillegg til at jeg var ganske lei meg, så virket ikke min dyrt kjøpte adapter eller internett så jeg satt her helt for meg selv.

Første dag var ganske skummel, men jeg tok mot til meg og gikk bort til noen som så litt yngre ut, de skulle heldigvis på OFS1 så jeg tok følge med dem. Dagen besto for det meste av security ting og tang, og jeg fikk litt kjeft av en supervisor fordi jeg ikke holdt meg i gelenderet når jeg gikk ned en trapp...jeje.. Vi måtte også presentere oss for de andre, vi er totalt 18 nasjonaliteter, men jeg er den eneste fra Europa. Ganske sykt egentlig. Heldivis kan alle snakke veldig godt engelsk. En annen ting som er veldig spesiellt er at det er Ramadan, jeg har nok alltid vist hva ramadan er, men at det skulle være så seriøst hadde jeg aldri trodd. Det er nemlig ikke lov etter Abu Dhabi lov å spise eller drikke offentlig før ca 18.45 på kvelden. Og dette gjelder ALLE uansett om du er muslim eller ikke. på kvelden tok vi turen inn til Abu Dhabi city til et svært kjøpesenter, men siden det er ramadan var nesten alle butikkene stengt!!

men ellers så går det bra, savner Andreas allerede..

3 kommentarer:

cecilie sa...

Hei henriette:) Så kjekt at du har lagt en blogg, alltid spennende å fylle me på koss du har det og koss livet ditt blir der nede;) Eg har ein gode oppskrift på et sunt og grovt brød om du vil ha den, holde seg lenge åg ;)

Kos deg masse, klem cecilie

Henriette og Andreas sa...

den har eg kjempe lyst på! give me give me!

Tonje E sa...

Stå på, Henriette! Du e ei tøffa! Håpe du har det fint:) Klassn e ikje d samme utn deg;) Kos deg masse:)
Go'klæm fra Tonje