lørdag 11. desember 2010

Offshore Uten Nedtelling..

hey igjen alle sammen, da har jeg tilbrakt 14 dager paa denne fantastiske plattformen. Dere aner faktisk ikke hvor mye jeg laerer hver dag. Trives helt utrolkig godt sammen med crewet mitt. Her er det ingen kjere mor naar det kommer til aa arbeide, vi arbeider 12 timer til dagen og noen ganger er det saa travelt at vi kan bare ta en 1/2 times pause paa de to timene. Men jeg klager abselutt ikke, for at det skulle vare saa kjekt aa dra offshore hadde jeg nok aldri trodd. Maten er helt fantastisk og jeg har til og med faatt kjottkaker og potetmos!! :) Jeg savner nesten ikke jul for her er det ingen julestemmning aa hore, Grunnen til at jeg vet hvor mange dager det er til jeg reiser hjem er fordi en av gutta i crewet har faatt det for seg at han teller ned mine dager siden han ikke vet hvor lenge han skal vere her.. :)

Jeg har tatt en del bilder, men smart som jeg er tok jeg ikke med kabelen til kameraet saa dere faar bare vente i spenning til jeg kommer back onshore. Jeg reiser mest sannsynlig her i fra den 23 desember og kommer til aa tilbringe juleaften i en bil fra Kota Bahru til Kemaman. Mest sannsynlig sovende for det blir ikke akkurat mye sovn i lopet av et dogn. Her jobber jeg fra 6-6 og av og til litt over saa det tar litt paa. Naar jeg ankommer Kota Bahru saa har noen av gutta som har crew change samtidig lovt aa ta meg med til et nattmarket med masse fake klaer og sko og diverse.. gleder meg!! :)

Dagen i dag har vert utrolig laererik som alle andre dager men i dag var det ekstra spennende. Jeg gidder ikke gaa inn paa detaljer om hva jeg har laert for det er sikkert ikke kjekt for noen andre enn meg og mine andre Coiled Tubing venner. I dag var det den forste dagen paa lenge at det var skikkelig skikkelig sol ute, Det var helt psyko varmt, og jeg tror ikke jeg lyver dersom jeg sier at det var opp mot 41 varmegrader. Tenk dere aa gaa med kjeledress paa en saa fin dag.Jeg trodde helt seriost at jeg skulle omkomme en liten periode og siden vi hadde saa mye aa gjore ble det ikke tid til noe avkjoling inne paa plattformen. For det er faktisk iskaldt inne, jeg holder paa aa fryse i hel paa nettene.

Tok noen skikkelig fine bilder av solnedgangen, sko saa virkelig onskt at Andreas var her aa kunne sett den sammen med meg. Naa driver crewet mitt paa aa finne paa masse spm til meg saann at jeg ska ver klar til aa dra paa skole.

aa jah, Jeg glemte nesten aa fortelle dere noe. I dag spurte supervisoren min som heter Paisan og er eks militer mann fra thailand. Han er en veldig god supervisor og lerer meg mye men du vil abselutt ikke gjore han irritert for da lar han deg faa gjennomgaa. Han har kastet meg vekk fra omraadet et par ganger fordi han mener det er for mitt eget beste. Jeg er trossalt ennaa trainee og har ikke peiling paa hva vi holder paa med noen ganger. Men ja, tilbake til det som skjedde. Det er ganske saa braakete med en hel haug med motorer som svirrer + at jeg bruker orepropper saa det er ikke saa lett aa hore va folk sier til deg. Paisan skrek nog som eg trodde va " get some bottles" saa flinke som jeg er springer jeg aa henter noen flasker. Naar eg komme tilbake skriker han "Henri, WATER!!!!!!" folte meg greit teite daa jah! :)

savner dere alle der hjemme!!

Ingen kommentarer: